Login   |  Registreer  |  Wijzig            Nieuwsbrief  |   Nieuws   |   Agenda   |   Vacatures   |   Forum   |   Advies   |   Adverteren   |   Zoeken
UNCPlusDelta
Kepner-Tregoe
3rdWave
IBIS-UvA-BV
FourICT
Leenders_Consultancy
Q-Consult
Symbol
BlomConsultancy
IJssel Technologie
The_Lean_Six_Sigma_Company
Yokoten
HAN
MultiTube
Agilitec
OosterhoornAdvies
QRM_Management_Center
leansixsigma.nl
Cierpa
De Hele Olifant
Cimpro
SigmaOnline
DeVerbeterpraktijk
AccentOrganisatieAdvies
Total-Productivity
Ergodesign
VanEekhoutConsulting
TWI-Instituut
vABC
LeanEnt
DeBaak
Limis
Greywise
Lean_Innovation_Network
Sirris

Aanvullingen lezers: Alarmbellen voor Six Sigma

Forum met als invalshoek KWALITEIT.
Plaats hier uw vragen & antwoorden over
SIX SIGMA en Total Quality Management

Moderator: Jaap_Procesverbeteren.nl

Aanvullingen lezers: Alarmbellen voor Six Sigma

Berichtdoor (Naam_Bedrijf) Jaap1_Procesverbeteren.nl » zo okt 16, 2016 9:05 pm

Het doel van Six Sigma is om de factoren te vinden die de kwaliteit van uw producten of diensten het meeste beïnvloeden. De wiskunde (statistiek) die daarbij wordt gebruikt is soms behoorlijk complex, maar verdwijnt vaak al snel naar de achtergrond, daar er programma’s zoals Minitab bestaan om de berekeningen automatisch uit te voeren. Dat leidt echter tot de volgende vraag: Hoe voorkom je dat de statistiek met je aan de haal gaat?

Naar aanleiding van de bespreking van het boek Lean Six Sigma Black Belt van Dick Theisens, heb ik een aanzet gemaakt voor een aantal regels die dat risico beperken. Deze staan in een kader in het genoemde artikel.

Wie vult deze regels aan, of corrigeert ze zo nodig?

Reageer hieronder!
Uw bijdrage wordt gepubliceerd in het genoemde kaderstuk!
Jaap1_Procesverbeteren.nl
Forum ervaring: 4/5
Forum ervaring: 4/5
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr jul 16, 2010 2:06 pm

Keer terug naar Six Sigma

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron
© C.J. van Ede 2006-2017 (Holland)