Aanvullingen lezers: Waarde voor klant in Lean

Forum met als invalshoek LOGISTIEK.
Plaats hier uw vragen & antwoorden over LEAN MANUFACTURING, TOC, POLCA, Kanban.

Moderator: Jaap_Procesverbeteren.nl

Plaats reactie
Jaap1_Procesverbeteren.nl
Forum ervaring: 4/5
Forum ervaring: 4/5
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 2:06 pm

Aanvullingen lezers: Waarde voor klant in Lean

Bericht door Jaap1_Procesverbeteren.nl » zo mar 08, 2020 3:49 pm

Reageer hieronder op het artikel Wat is waarde voor de klant binnen Lean?

Afbeelding


Uw reactie verschijnt óók onderaan het artikel in een grijs kader "aanvullingen lezers" . U kunt uw bijdrage altijd aanpassen, er is geen tijdlimiet.

Klik op de knop "Plaats reactie" hieronder.

Michel1_Consultancy
Forum ervaring: 1/5
Forum ervaring: 1/5
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 3:04 pm

After-sales: hoe minder nodig, hoe beter

Bericht door Michel1_Consultancy » ma mar 09, 2020 3:10 pm

Interessant artikel, stemt tot nadenken. Er wordt gesteld dat marketing en (after-)sales ook klantwaarde kunnen vertegenwoordigen. De kosten die een bedrijf maakt om nieuwe gebruikers te vinden zitten echter in de prijs die ik als gebruiker betaal, terwijl het geen waarde voor mij persoonlijk betekent. Ook contactmomenten zijn lang niet altijd waardevol. Misschien alleen dat ene moment, waarop je besluit om het product te kopen. Het hebben van een after-sales afdeling roept de vraag op: welke waarde creeert deze afdeling (of activiteit). Kijk naar Toyota. Bij hen is er weinig after-sales nodig, omdat de auto's erg goed functioneren en er nauwelijks sprake is van klachten. Stel je maakt het product zodanig, dat je helemaal geen after-sales meer hoeft te doen, wat is dan nog de waarde-toevoegende activiteit van deze afdeling?

Plaats reactie