Boek voor MES tbv HBO studenten minor Continu Verbeteren

Forum met als invalshoek FLEXIBELE BEDRIJFSSOFTWARE (ter ondersteuning van agile en lean).
Plaats hier uw vragen & antwoorden over ERP, Service Oriented Architecture, MES etc.

Moderator: Jaap_Procesverbeteren.nl

Plaats reactie
Peter_Avans Hogeschool
Forum ervaring: 1/5
Forum ervaring: 1/5
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 28, 2013 8:29 am

Boek voor MES tbv HBO studenten minor Continu Verbeteren

Bericht door Peter_Avans Hogeschool »

Eerst even voorstellen: Ik, Peter van den Berg, ben docent industriële automatisering (IA) bij Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch. Naast de 'gewone' IA vakken geef ik ook les bij de minor Continue Verbeteren. Deze minor wordt gegeven in het 4de jaar en wordt gevolgd door een mix van IA, technische bedrijfskunde en werktuigbouwkunde studenten. Deze minor loopt steeds in het najaar en is onlangs afgesloten met een klein feestje: 24 studenten hebben hun Green Belt behaald.

Ik ben op zoek naar een goed boek voor mijn studenten die het vak Proces Control krijgen, waarin ik o.a. in ga op het belang van goede procesdata uit de lagen 1 en 2. Ik gebruik daarvoor ISA-95 als kapstok.

Ik denk erover om het boek van Bianca Scholten voor te schrijven (a guide to applying ISA-95 standard in manufacturing). Zijn er misschien andere suggesties?
Plaats reactie