Meten effectiviteit mengvoederproductie

Forum met als invalshoek PRODUCTIVITEIT.
Plaats hier uw vragen & antwoorden over TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE & RELIABILITY CENTERED MAINTENANCE

Moderator: Jaap_Procesverbeteren.nl

Plaats reactie
Gast

Meten effectiviteit mengvoederproductie

Bericht door Gast »

Ik ben afstudeerder technische bedrijfskunde bij een mengvoeder producent, hier worden brokken geperst voor de agrarische sector. De werkwijze heeft invloed op de effectiviteit van de machines. Er is een waslijst aan verschillende recepten met elk hun eigen diameter brok en samenstelling. Wanneer een boer problemen ervaart met het voer wordt de samenstelling gewijzigd. Hierdoor verandert de outputsnelheid van de machine continu omdat er oneindig veel recepten zijn. Er kan momenteel niet per recept bepaald worden wat de outputsnelheid is (als het voer moeilijker door een machine wil, wordt het aantal ampères waar de machine op begrenst is eerder bereikt, waarmee de output dus beperkt wordt).

Het doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de prestaties van de machines om daar vervolgens op te kunnen sturen. In feite is er geen theoretische outputsnelheid bekend, en ik veronderstel even dat dit wel nodig is om te bepalen hoe effectief je bent. Nu is mijn concrete vraag, waar zou je die theoretische output op kunnen baseren, is dit überhaupt mogelijk?
Jaap_Procesverbeteren.nl
Forum ervaring: 4/5
Forum ervaring: 4/5
Berichten: 75
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 8:17 pm

Re: Meten effectiviteit mengvoederproductie

Bericht door Jaap_Procesverbeteren.nl »

Beste Jac, misschien heb je iets aan de casebeschrijving Gouda Refractories

Zij maken vuurvaste stenen op klantspecificatie en elk recept is daar ook een kwestie van trail-and-error. Een historische database versnelt daar de noodzakelijke berekeningen. Het doel daarvan is heel anders dan bij jou, maar het idee erachter is mogelijk wel bruikbaar.
Plaats reactie